۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰

محصول اتوبوس در لیست "خاور" مشتری نداشت

درآمد ماهانه ایران خودرو دیزل قیچی کرد
محصول اتوبوس در لیست "خاور" مشتری نداشت

در دومین ماه از سال جاری اتوبوس در سبد کالایی "خاور" حضور نداشت و کامیون سنگین در این لیست حضور داشت.

به گزارش بیدار بورس، شرکت ایران‌خودرو دیزل در دومین ماه سپری‌شده از سال جاری (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳) مقدار فروش محصولات خود را ۸۷۵ دستگاه در سامانه کدال به ثبت رساند، مقدار فروش تجمیعی شرکت ایران خودرو دیزل تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ۹۲۵ دستگاه اعلام شد، "خاور" از فروش محصولات در این بازه زمانی، ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان درآمد داشت.

محصول اتوبوس در لیست "خاور" مشتری نداشت

میزان درآمدی که ایران‌خودرو دیزل در اردیبهشت‌ماه از فروش ۸۷۵ دستگاه محصول خود به ثبت رساند، برابر با ۲ هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان بود، "خاور" در ۲ ماه ابتدایی سال جدید به میانگین مقدار فروش ۴۶۳ دستگاه در هر ماه رسید.

همان‌طور که در متن فوق گفته شد، شرکت ایران خودرو دیزل مقدار فروشی که از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت رساند، برابر ۹۲۵ دستگاه بود که با در مقایسه با سال گذشته این تعداد فروش با کاهش فروش ۸۸۷ دستگاه همراه بود.

مقدار فروش ماهانه "خاور" در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، یک هزار و ۸۱۲ دستگاه به ثبت رسید اما؛ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته عقب گرد ۴۹ درصدی را تجربه کرد. در دومین ماه از سال جاری اتوبوس در سبد کالایی "خاور" حضور نداشت و کامیون سنگین در این لیست حضور داشت؛ در حالی‌ که در سال گذشته اتوبوس در لیست فروش محصولات قرار داشت و کامیون سنگین در لیست قرار نداشت.

محصول اتوبوس در لیست "خاور" مشتری نداشت

عنوان درآمدزاترین محصول "خاور" در اردیبهشت‌ماه سال جاری به کامیون سنگین با یک هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان تعلق گرفت، مقدار فروش این خودرو برابر با ۵۸۶ دستگاه بود و همچنین نرخ فروش کامیون سنگین در دومین ماه سال جاری، برابر با ۳ میلیارد و ۱۶۱ میلیون تومان اعلام کرد.

شرکت ایران‌خودرو دیزل در اردیبهشت‌ماه سال جاری از فروش دیگر محصولاتی همچون اتوبوس، ون و پیکاپ و کامیون سنگین کسب درآمد کرد، کامیون سنگین بیشترین مقدار فروش و درآمدزایی را به خود اختصاص داد و پس‌ازآن نیز ون و پیکاپ عمده‌ترین مقدار فروش را با ۲۸۶ دستگاه به خود اختصاص داد و از فروش آن به درآمد ۲۸۴ میلیارد تومانی دست‌یافت.

"خاور" در این دوره ماهانه مقدار تولید محصولات خود را یک هزار و ۷۲۱ دستگاه در کارنامه مالی به ثبت رساند و در ۸ ماه گذشته نیز توانست بالغ‌بر ۱۰ هزار دستگاه محصول تولید کند، بیشترین مقدار تولید "خاور" مربوط به کامیون سنگین با یک هزار و ۴۳۰ دستگاه بود و همچنین پس از ۵ ماه مینی‌بوس به چرخه تولید بازگشت.

کد خبر 37863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =